29-3-2023
GODLY PLAY
LA QUARESMA ÉS EL TEMPS EN EL QUAL ENS PREPAREM PER A LA PASQUA. AQUESTES 6 SETMANES SÓN UN TEMPS SOLEMNE, PLE DE SIGNIFICAT, QUAN VEIEM LA VIDA DE LA PERSPECTIVA DELS NOSTRES LÍMITS EXISTENCIALS I EL SACRIFICI DE CRIST.
AQUESTA SESSIÓ ENS OFEREIX UNA INTRODUCCIÓ A LA RELACIÓ DE LA QUARESMA AMB EL MISTERI DE LA PASQUA, AIXÍ COM TAMBÉ LA PASQUA QUE ARRIBA EL DIUMENGE DE RESURRECCIÓ I CONTINUA DURANT EL TEMPS PASQUAL.
1-2-2023
GODLY PLAY
- EN LA PRIMERA PLACA VAM VEURE COM EN EL PRIMER DIA ENS VAN REGALAR LA LLUM.
- EN LA SEGONA PLACA ENS VAN REGALAR L'AIGUA.
- AL TERCER DIA ES VA CREAR LA TERRA SECA.
- AL QUART DIA ENS VAN DONAR EL REGAL DEL DIA I LA NIT.
- AL CINQUÈ DIA ENS VAN REGALAR TOTES LES CRIATURES QUE VOLEN PER L'AIRE.
- AL SISÈ DIA ES VAN CREAR LES CRIATURES QUE CAMINEN.
- I AL SETÈ VA DESCANSAR.
17-1-2023
FEM PSICO
ELS CARGOLS I LES TORTUGUES HEM TORNAT DE LES VACANCES DE NADAL AMB MOLTA ENERGIA.
QUAN HEM ARRIBAT A LA SALA DE PSICOMOTRICITAT ENS HEM TROBAT TOT EL MATERIAL PREPARAT.
MIREU QUE BÉ ENS HO HEM PASSAT.
30-11-2022
CARGOLS A L'AULA
PREPAREM EL TERRARI PELS CARGOLS. POSEM SORRA DE PLATJA, TERRA, ENCIAM I ELS CARGOLS
OBSERVEM AMB LUPA COM SÓN I COM ES DESPLACEN
MULLEM ELS CARGOLS AMB AIGUA BARREJADA AMB COLORANTS ALIMENTARIS. HEM POGUT OBSERVAR COM S’ARROSSEGUEN I HEM DESCOBERT QUE ES DESPLACEN COM VOLEN.
FEM UNA CASA PELS CARGOLS
22-11-2022
ENGLISH TIME
THE TURTLES AND THE SNAILS HAVE LEARNED NEW AUTUMN VOCABULARY WHILE PLAYING GAMES, LISTENING TO STORIES AND MAKING AN AWESOME MURAL. WE HAD A GREAT TIME!
20-10-2022
VISITEM LA CUINA
ELS CARGOLS I LES TORTUGUES HEM ANAT A VISITAR LA CUINA, UN DELS ESPAIS QUE HI HA A L’ESCOLA. HEM CONEGUT AL NOSTRE CUINER, EN FLAVIO, QUE ENS HA EXPLICAT EL SEU FUNCIONAMENT I ENS HA ENSENYAT ELS ESPAIS QUE HI HA.
ENS HO HEM PASSAT MOLT BÉ!!!
UAAAAUUU!!! QUÈ GRAN!!!
TOT EL MENJAR ESTÀ BEN GUARDAT :)
13-10-2022
FEM PSICOMOTRICITAT
ELS CARGOLS I LES TORTUGUES HEM ANAT A LA SALA DE PSICO. HEM POGUT GAUDIR D’UNA ESTONA DE JOC I MOVIMENT SALTANT, CORRENT, ENFILANT-NOS, REPTANT, RODOLANT, …
ENGLISH TIME ROLL THE DICE! WHAT NUMBER IS IT? AND, WHAT COLOUR IS IT? LET'S FIND OBJECTS IN THE CLASSROOM. RECICLEM!!!EL RECICLÍ ENS VA ENSENYAR QUE NO PODEM TIRAR MOLTES ESCOMBRARIES, NO HI CAVEN A LA TERRA QUE HEM DE FER LES RRR
LA CARLA ENS HA PREPARAT UNA ACTIVITAT MOLT BONICA PER A QUÈ HO PUGUEM APRENDRE
JA TENIM PREPARADA LA PAPERERA PER RECICLAR PLÀSTIC, LA BOSSA ÉS DE COLOR GROC
AQUÍ RECICLAREM PAPER
ESTEM PREPARATS PER CLASSIFICAR ELS RESIDUS
AHHH, NO ENS HEM OBLIDAT DELS ORGÀNICS
ARA JA SABEM A ON VA CADA RESIDU
LES TORTUGUES TAMBÉ ESTAN MOLT INTERESSADES!!!!AQUESTA SETMANA HEM TINGUT UNES VISITES MOLT IMPORTANTS!!!EL DIMARTS ESTÀVEM TAN TRANQUILS A LA CLASSE I...PEL PATI ES PASSEJAVA UN SENYOR QUE ANAVA MOLT BRUT I QUE EMBRUTAVA EL TERRA, LES PARETS... TIRAVA BROSSA, ES TIRAVA PETS!!!! PERÒ... NOMÉS EL VEIEN ELS INFANTS!!!
DE SOBTE VA ENTRAR A LES CLASSES, ANAVA TIRANT PAPERS, PLÀSTICS, MENJAVA MOLTS CARAMELS I FEIA UNA MICA DE PUDOR...
ES DEIA PICADENTSEL PERSEGUIA UN ALTRE SENYOR AMB CAPA VERDA, ERA UN SUPERHEROI EL RECICLÍ.
EL RECICLÍ ENS VA EXPLICAR QUE ES PASSA TOT EL DIA PERSEGUINT AL PICADENTS, PERÒ QUE NECESSITA AJUDAPER AIXÒ ENS VA CONVERETIR EN SÚPERMADUIXES I SÚPERLLIMONES
I ENS VÀREM POSAR A RECOLLIR TOT EL QUE HAVIA DESENDREÇAT
FAMÍLIES, SABEU QUE TENIM ELS NOSTRES QUADRES EXPOSATS A L'ENTRADA DE L'ESCOLA?
VAM ANAR A LA BIBLIOTECA A BUSCAR INFORMACIÓ SOBRE: LEONARDO DA VINCI
Li vam demanar a l'Oriol si ens podia buscar llibres sobre el Leonardo, els museus i altresartistes.Les tortugues van anar a buscar l'encàrrec
Que bé! l'Oriol ens ha preparat dues maletes!!!!
Mirem entre tots els llibres que ens ha preparat l'Oriol.Recordem com els hem d'agafar, com hem de passar les pàgines...Gaudim d'aquesta estona 19-01-2022Iniciem nou Projecte
Ens ha vingut a vistar la Dantina, la vigilant del museu,que és la germana petita de la Sònia.Ha vingut a demanar-nos ajuda, es veu... que quan feia la ronda de vigilància durant la nit, va sentir la veu d'una senyora i va pensar... Qui és que parla?. Si no hi ha ningú al museu?Llavors... va veure una senyora d'un quadre que parlava, però no entenia res de res...I va pensar? Qui em pot ajudar???Doncs els nens i les nenes de la Salle, la Sònia, la meva germana, diu que són molt espavilats.Ràpidament, ens hem posat a buscar el quadre.
La Dantina ens anava il·luminat amb la seva llanterna
Estava a la pissarra de la classe dels cargols!!!!Voleu sentir el que deia?cliqueu el quadre si voleu sentir el que diuQuina sort!!! Uns infants de P3 parlen italià i ens han explicat que diu la Senyora.Però... qui és el Leonardo? I qui és aquesta senyora?Els Cargols i les Tortugues tenen molta feina,s'han de posar a treballar de valent!!!
3-12-2021HEM ANAT A BUSCAR EL TIÓJa tenim el Tió a l'escola, ara l'hem de fer menjar molt per a que pugui cagar!!!
2-12-2021PREPARANT L'HORTJa tenim el compost al parvulari, les tortugues i els cargols comencen a preparar la terra per plantar.Primer piquem una mica, tirem compost, barregem i reguem.
1-12-2021OBSERVACIÓ DE LA MAGRANA
Els infants exploren a partir de
l’experimentació i la manipulació de la
magrana, obtenint varietat de sensacions, percebent diversitat de qualitats
(pes, formes, dimensions, volum, textures, colors, olors, gustos...), ajudant a
desenvolupar i a augmentar el nivell d’atenció i concentració tot estructurant
el seu pensament.
Primer observem la magrana sencera, preguntem
als infants si saben que és, com és, quins colors veuen, de quina forma és. Ens
sorprèn que molts no l’han vist mai inclús alguns que han portat alguna vegada
per esmorzar.
Obrim la magrana per la meitat, observem les diferents textures, els infants destaquen l'olor, el color i els granets que hi ha a dins, els van traient i els hi costa, estan molt enganxats.Els més atrevits l'han tastat, descobreixen que és dolça, té molt suc i a dins té un os.
26-11-2021ELS CARGOLS HAN TINGUT FILLETS
Cada dia miràvem si hi havia algun ou, però no hi havia sort.Fins que un dia... La Carme va dir..."Això són ous?" Per fora de la cargolera, estava tot ple de boletes petites.Però... aquelles boletes es movien, no son ous, son els fillets!!!
"com estan cansats se'n pugen al papa i a la mama"
Els observem amb la lupa binocular, es veuen molt grans!
OBSERVACIÓ DE LA MAGRANA
Els infants exploren a partir de
l’experimentació i la manipulació de la
magrana, obtenint varietat de sensacions, percebent diversitat de qualitats
(pes, formes, dimensions, volum, textures, colors, olors, gustos...), ajudant a
desenvolupar i a augmentar el nivell d’atenció i concentració tot estructurant
el seu pensament.
Primer observem la magrana sencera, preguntem
als infants si saben que és, com és, quins colors veuen, de quina forma és. Ens
sorprèn que molts no l’han vist mai inclús alguns que han portat alguna vegada
per esmorzar.
A la taula de llum es veu la closca transparentAmb el retroprojector els veiem a la pared i molt grans
Els hem d'agafar amb molt de compte
Els deixem menjant per a que es facin grans.
9-11-2021LA CARGOLERAEls infants de cargols i Tortugues s'han convertit en petits científics a partir de l'observaió diecte dels cargols.
Per fer la cargolera primer vàrem posar sorra de la platja, després terra, alguna pedra, fulles d'enciam, closques d'ou.
els hem fet una dutxa
Observem com son
Tenen banyes, una closca, no tenen peus...
Mirem més detalladament...
Seguim el seu rastre
SEGUIREM...
29-10-2021...Early Years had fun! We dressed up, sang Halloween songs, danced and smiled all the day!
GOOD MORNING CHILDREN! IT'S TIME TO SING, DANCE, TELL STORIES AND HAVE FUN AT SCHOOL.
18-10-2021L'organització a les nostres aules es va modificant segons les necessitats que requereixen els entorns.El moment entorn internivell es desenvolupa
amb una metodologia de treball autònom. Es proposa el desenvolupament d’uns entorns
determinats simultàniament. Les activitats poden ser guiades o lliures i es
barregen alumnes de les dues classes.
1-10-2021GAUDINT A PSICOAquesta tarda ha estat la primera sessió a l'aula de psico, tant les tortugues com els cargols, han iniciat la descoberta de nous materials.Les sessions de psicomotricitat permeten a l'infant poder viure el plaer del moviment, de crear, de relacionar-se i de pensar, amb la seguretat física i afectiva que li és necessària.
Les sabates ben col·locades i preparats per començar.
17-09-2021LA PRIMERA SETMANA A L'ESCOLAEls primers dies de l’infant a
l’escola són bàsics per a la seva posterior adaptació.
L’entrada a l’escola suposa un canvi important per a l’infant
perquè implica, per una banda, la separació de la família i d’un entorn conegut
que li dóna seguretat i protecció i, per una altra, l’estada en un espai nou,
un món més ampli on tindrà contacte amb persones que fins ara no havia conegut
i es veurà amb la necessitat de compartir tot això amb altres nens i nenes.
Per adaptar-se a l’escola, el nen necessita
comprensió, dedicació... i, no ho oblidem, temps. El seu temps.
Cada infant té una resposta única davant la situació
que es crea a principi de curs. Per a alguns és un nou espai i, per a gairebé
tots, noves persones a qui dirigir-se per sentir-se atès. Cada nen té unes
necessitats molt variades i úniques. Cal oferir-li allò que necessita per
adaptar-se a la classe, per sentir-se bé i per mostrar-se feliç.
La felicitat i
el progrés dels nens i les nenes és el resultat de molts factors
interrelacionats.
Durants aquesta setmana, els Infants han anat circulant lliurement, prenent contacte i habituant-se als nous espais, companys i mestres.
Mireu que bé que s'ho han passat, i això només acaba de començar!!!!
SETMANA DE FESTESUn any diferent, no hem pogut celebrar les Festes com estem acostumats, però ni el COVID ha pogut aconseguir que ens estem quiets. VISCA LES FESTES DE LA SALLE!!!HEM TINGUT DE TOT!!!
EXCURSIÓ AL BOSQUET
COM A ENGINYERSHEM CONSTUÏT GRONXADORS
COM A EXPLORADORS
NO Hi HA HAGUT FORAT QUE SENS HAGI RESISTIT!!!
TAMBÉ HA HAGUT MOMENTS PER ESCOLTAR CONTES I CREAR HISTÒRIES
LES MESTRES ENS HAN EXPLICAT LA HISTÒRIA DE SANT JOAN BAPTISTA DE LA SALLECLICAR PER VEURE EL VÍDEO
HEM FET JOCS COOPERATIUSEntre tots la serp serà més llarga
JUNTS MILLOR!!!
ENS HA ENCANTAT EL CONTEDE QUÈ FA GUST LA LLUNA?
CLIQUEU SI VOLEU VEURE EL VÍDEO
ELS JOCS PER EQUIPS SÓN MOLT DIVERTITS!!!
SEGUR QUE TINDREM BONS EQUIPS DE BÀSQUET LES ENCISTELLAVEN TOTES!!!
I LA CONCENTRACIÓ I LA DESTRESA NO ELS HAN FALTAT, HAN ARRIBAR A L'ESTRELLA!!!
NO PODIA FALTAR UNA BONA DANSA, A ON S'APRECIAVA LA BONA COORDINACIÓ I EL RITME!!!
AVUI ENS HEM MERESCUT UN BON FI DE FESTAPrimer ens hem de preparar.Que guapos i guapes
PASTA DE SALDESCOBRIM SENSACIONS MITJANÇANT EL TACTE, SENTINT EL PLAER
DE FER UNA BARREJA AMB FARINA, AIGUA I SAL I CONVERTINT-LA EN UNA PLASTILINA
DIFERENT QUE PODEM PINTAR DE COLORS.
LES MANS ESMICOLEN,
AIXAFEN I ES TENYEIXEN.
HA ESTAT UNA EXPERIÈNCIA ENGRESCADORA I EMOCIONANT!
HA ESTAT UNA EXPERIÈNCIA ENGRESCADORA I EMOCIONANT!
LA XOCOLATASi voleu veure com gaudeixen els petits de l'escola pintant amb xocolata, cliqueu la imatge que correspon a cada classe.
BONA PASQUA !!!
Els primers dies de l’infant a l’escola són bàsics per a la seva posterior adaptació.
L’entrada a l’escola suposa un canvi important per a l’infant perquè implica, per una banda, la separació de la família i d’un entorn conegut que li dóna seguretat i protecció i, per una altra, l’estada en un espai nou, un món més ampli on tindrà contacte amb persones que fins ara no havia conegut i es veurà amb la necessitat de compartir tot això amb altres nens i nenes.
Per adaptar-se a l’escola, el nen necessita comprensió, dedicació... i, no ho oblidem, temps. El seu temps.
Cada infant té una resposta única davant la situació que es crea a principi de curs. Per a alguns és un nou espai i, per a gairebé tots, noves persones a qui dirigir-se per sentir-se atès. Cada nen té unes necessitats molt variades i úniques. Cal oferir-li allò que necessita per adaptar-se a la classe, per sentir-se bé i per mostrar-se feliç.
La felicitat i el progrés dels nens i les nenes és el resultat de molts factors interrelacionats.
Durants aquesta setmana, els Infants han anat circulant lliurement, prenent contacte i habituant-se als nous espais, companys i mestres.
Mireu que bé que s'ho han passat, i això només acaba de començar!!!!
COM A EXPLORADORS
CLICAR PER VEURE EL VÍDEO |
DE QUÈ FA GUST LA LLUNA? CLIQUEU SI VOLEU VEURE EL VÍDEO |
DESCOBRIM SENSACIONS MITJANÇANT EL TACTE, SENTINT EL PLAER
DE FER UNA BARREJA AMB FARINA, AIGUA I SAL I CONVERTINT-LA EN UNA PLASTILINA
DIFERENT QUE PODEM PINTAR DE COLORS.
LES MANS ESMICOLEN,
AIXAFEN I ES TENYEIXEN.
HA ESTAT UNA EXPERIÈNCIA ENGRESCADORA I EMOCIONANT!
HA ESTAT UNA EXPERIÈNCIA ENGRESCADORA I EMOCIONANT!
GAUDIU D'AQUESTS DIES EN FAMÍLIA.
EN PATUFET
Els Cargols i les tortugues descobrim les esferes.
Roden i roden, grans i petites, de plàstic, de llana... Baixen per rampes, passen per tubs,
roden i roden, són esferes!
I les bombolles també són esfèriques,
ballen, s'enlairen i
ens fan riure!!!!
PINTURA D'HIVERN
JA TENIM EL TIÓ A L'ESCOLA !!!
SENSACIONS NOVES... UN TACTE MOLT ESPECIAL: FRED, HUMIT,
LLEFISCÓS... PERÒ AMB MOLT BONA OLOR I BON GUST.
EL PRIMER DIA VAN FER LES GELATINES, EREN DE TRES GUSTOS DIFERENTS: SÍNDRIA, PINYA I MADUIXA.
Interessant lectura en relació a les persones que eduquen a les nostres filles i fills.
ResponEliminahttp://www.elperiodico.com/es/noticias/opinion/homenaje-maestros-3636897
Moltes gràcies per aquesta interessant lectura i per confiar en nosaltres per educar als vostres fills i filles.
EliminaEns doneu el permís per penjar la lectura en l'entrada principal?
Moltes gràcies.
Per suposat, qualsevol article que penjo aqui és per compartir-lo amb el màxim de persones.
EliminaEl teclado del ordenador desplaza a la caligrafía. En Finlandia optan por el primero. http://www.lavanguardia.com/vida/20141202/54420965245/ejercicio-cuestion.html#.VH19Iu81rUJ.twitter
ResponElimina